Muiden muassa Yorkin arkkipiispa John Sentamun ja Herefordin piispa Antony Priddisin organisoima pääsiäiskampanja etenee Isossa Britanniassa.
The Real Easter Egg -kampanjan myötä saarivaltion suurimmat kauppaketjut, kuten Tesco, Morrisons, Sainsbury´s ja Waitrose ovat ottaneet myymälöidensä valikoimiin reilun kaupan pääsiäismunia, joiden kääreitä koristavat kolme tyhjää ristiä.
Piispa John Sentamu huolestui vuonna 2010 tutkimuksista, joiden mukaan miljoonat lapset eivät tienneet pääsiäisen merkitystä. Kolmasosa tutkimukseen kuuluneista luuli pääsiäistä pääsiäispupun syntymäpäiväjuhlaksi.
Sentamu pappistovereineen on vastannut haasteeseen, ja vastaus näkyy kauppojen hyllyillä.
Nyt myytävät kristillistä kuvastoa sisältävät pääsiäistuotteet on valmistanut Manchesterissa toimiva kristillinen reilun kaupan yritys The Meaningful Chocolate Company. Munien tuottamat voitot menevät hyväntekeväisyyteen.
Pääsiäismunakampanjan kotisivuilla ihmetellään, että vaikka Isossa Britanniassa myydään vuosittain 80 miljoonaa pääsiäismunaa, ”yhdenkään niistä kääreissä ei mainita Jeesusta.”
The Telegraph -lehti kertoo, että kampanja on ollut pystyssä jo kolme vuotta, mutta The Real Easter Egg -pääsiäismunat päästettiin suurten kauppojen valikoimiin vasta tänä vuonna.